Za dużo myślisz: pare sposobów na walkę z nadmiernym myśleniem

Czy często ogarniają Cię niepokojące myśli? Istnieje wiele czynników, które mogą powodować przemyślenia. To doświadczenie zwykle wywołuje różne emocje – ale najprawdopodobniej zniosłeś stres i zmartwienia. Zbytnie przemyślane myślenie może również zaciemnić Twój osąd. Dlatego ważne jest, aby nauczyć się, jak przestać.

Istnieje kilka powodów, dla których warto się nad tym zastanawiać. Możesz przeanalizować sytuacje z osobna, więc jest to rzadsze. To zdarza się prawie każdemu. Jeśli jednak wydaje ci się, że twój umysł stale niepokoi się drobnymi problemami, możesz mieć uogólnione zaburzenie lękowe. Objawy tego stanu zdrowia psychicznego często obejmują niepokój, nerwowość i drażliwość w nadmiernym tempie.

Ten nawyk może mieć szkodliwy wpływ na Twój obraz siebie, zdrowie i nie tylko. W rezultacie powinieneś podjąć kroki w celu zwalczania nadmiernego myślenia. Oto sposoby na powstrzymanie nadmiernych myśli.

  1. Spróbuj rozwiązać problemy

Rozsądnie jest poruszać się w sytuacjach, kierując się „rozwiązywaniem problemów” jako pierwszym instynktem. Możesz się przez chwilę zestresować, ale nie powinieneś pozostawać w tych uczuciach. O wiele bardziej produktywne jest przejście do trybu rozwiązywania problemów po napotkaniu problemu. Jak możesz naprawić swoją sytuację? W niektórych przypadkach nie da się niczego zmienić. Wtedy musisz cofnąć się i nauczyć akceptacji.

Stresor, taki jak nierozwiązany problem, może prowadzić do ataku lęku, jeśli nie wiesz, jak sobie z tym poradzić. Jeśli masz kontrolę nad swoim scenariuszem, zawsze lepiej jest znaleźć sposób na naprawienie tego, co jest nie tak, niż myśleć o tym bez robienia czegokolwiek.

  1. Znajdź czas na refleksję

Oto krótkie ćwiczenie, które możesz wprowadzić do swojej codziennej rutyny. Poświęć 15 minut na zatrzymanie się i przesadną reakcję, ile chcesz. Będziesz chciał zanotować każdą sytuację, wydarzenie lub osobę, nad którą myślisz. Pisz, aż zabrzmi minutnik. Następnie możesz wrzucić papier do kosza na śmieci. To symboliczny sposób na odpychanie negatywnych uczuć, aby nie stały się przytłaczające.

  1. Bądź zajęty innymi zadaniami

Zawsze pomaga być zajętym. Jeśli skoncentrujesz się na innych zadaniach, nie będziesz miał czasu, aby pozwolić swojemu umysłowi przejść do zbytniego myślenia. Niezajęty umysł zawsze będzie wędrował do myśli i uczuć, zarówno dobrych, jak i złych. Dlatego warto przeczytać książkę, posłuchać muzyki i spróbować innych rozpraszających czynności, aby przenieść umysł gdzie indziej.

Jeśli chcesz się czym zająć, polecam blog o samochodach. Tam znajdziesz przeróżne ciekawostki i porady na temat Twojego samochodu, a przy okazji – będziesz mieć zajęcie.

  1. Zrezygnuj z kontroli nad problemami zewnętrznymi

Martwienie się o sytuacje, nad którymi nie masz kontroli, nigdy nie jest produktywne. Masz władzę tylko nad swoimi indywidualnymi myślami i działaniami. Konieczne jest uświadomienie sobie, że jesteś jedną osobą. Nie możesz wszystkiego naprawić. To fakt, który każdy musi sobie uświadomić. O wiele łatwiej jest przetworzyć swoje emocje, gdy zrzekniesz się kontroli. W rezultacie możesz dowiedzieć się, jak poprawić swoją sytuację, jeśli to możliwe.

Ważne jest, aby zidentyfikować potencjalne lęki i wątpliwości, aby całkowicie zrezygnować z kontroli. Kiedy już sprecyzujesz te uczucia, możesz mniej bać się przyszłości.

Osiąganie celów zawodowych to bardziej sztuka niż nauka

Świat biznesu skupia się na wyznaczaniu celów. Przeglądy wyników koncentrują się wokół ustalania i realizacji rocznych celów. Handlowcy i menedżerowie nieustannie dążą do osiągania celów i osiągania marż, a każda organizacja wyznacza cele, które stara się osiągnąć, aby udowodnić swoją żywotność.

Jako jednostki w podobny sposób wyznaczamy sobie cele w życiu zawodowym. Dążymy do wspinania się po szczeblach kariery w naszych organizacjach lub branży i mamy nadzieję, że stopniowo będziemy osiągać wyższe tytuły i większe wypłaty. Ale czy ta sama formalna, oparta na liczbach strategia wyznaczania celów i osiągania celów jest stosowana przez pracodawców, którzy faktycznie pracują nad rozwojem własnej kariery i tego, co mamy nadzieję osiągnąć w życiu? Jak często osiągamy to, co zamierzaliśmy osiągnąć?

Według Statistic Brain Research Institute 92 procent ludzi nigdy nie osiąga swoich celów. Brak motywacji, strach, zwątpienie i wyznaczanie nieosiągalnych celów to jedne z przeszkód, które powstrzymują większość z nas przed realizacją naszych marzeń.

Ale jest inny, bardziej inspirujący sposób na ustalanie i osiąganie naszych celów. Dla większości zależy nam na finansowym sukcesie. Jednak osiągnięcie sukcesu finansowego lub innego rodzaju sukcesu nie powinno wymagać stresu i walki. Nie powinniśmy musieć poświęcać satysfakcji z pracy, zdrowia i szczęścia w dążeniu do naszego celu. Takie podejście faktycznie blokuje sukces. Walka może faktycznie powstrzymać rozwiązania, szanse i możliwości przed pojawieniem się na naszej drodze.

Wyznaczamy cele i rozwijamy marzenia, ponieważ wierzymy, że ich osiągnięcie przyniesie nam pewien poziom spełnienia. Ale tak naprawdę mamy odwrotną kolejność. Podstawą osiągnięcia naszych celów, a co za tym idzie, udanego życia, jest poziom radości z kariery zawodowej, a nie na odwrót. Zamiast tego musimy skorzystać z naszej intuicji, aby rozpoznać, do czego najlepiej dążyć w naszym życiu i jakie istniejące pozytywne cechy możemy wzmocnić, aby pomóc urzeczywistnić nasze marzenia.

W międzyczasie odwiedź blog o motoryzacji, jeśli interesuje cię taka tematyka 🙂

Skorzystaj z tych obiecujących strategii, aby osiągnąć swoje cele i faktycznie je osiągnąć:

  1. Ustal cele, w które możesz wierzyć. Daj sobie czas na introspekcję i określenie, czego naprawdę chcesz w swojej karierze i życiu. Tak, może być imponujący, na przykład „Chcę zostać milionerem”. Ale jeśli nie wierzysz, że jest to możliwe, a myśl o dążeniu do tego jest zniechęcająca, spróbuj powoli wspinać się po szczeblach drabiny ku osiągnięciom z myślami, które będą wygodniejsze. Na przykład możesz zachęcić siebie myśląc: „Mam potencjał, by wykonać świetną robotę” lub „Znam ludzi, którzy byli w tym samym miejscu co ja i którzy zostali milionerami. Jestem na dobrej drodze i nie mogę się doczekać, aby zrobić więcej ”.
  2. Zrozum „dlaczego” stojące za twoimi celami. Zamiast myśleć o tym, jak zamierzasz osiągnąć swoje cele, zastanów się i zapisz, dlaczego chcesz je osiągnąć. To jedna z najważniejszych części, której nikt nie ma czasu na zbadanie. Odklejaj kolejne warstwy i gotuj swoje odpowiedzi aż do miejsca uczucia. Kiedy rozpoznasz uczucie, do którego dążysz, zastanów się, jak się poczujesz, gdy cel zostanie osiągnięty. Wyobraź sobie i poczuj się tak, jakbyś już to osiągnął. Inspirująca autorka Esther Hicks powiedziała: „Kiedy mówisz o tym, czego chcesz i dlaczego tego chcesz, zazwyczaj jest w tobie mniejszy opór niż wtedy, gdy mówisz o tym, czego chcesz i jak to osiągniesz”.
  3. Dąż do celów, które dodają Ci energii. Usiądź z ideą swojego celu. Zadaj sobie pytanie, czy cel sprawia, że ​​czujesz się ekspansywny w swojej energii, czy też czujesz się ograniczony? Kiedy czujesz się ekspansywny, jesteś otwarty na to, że przychodzą do ciebie wspaniałe możliwości i okazje. Kiedy pragniesz być inny lub lepszy niż jesteś, tworzysz w swoim umyśle ideał tego, czym chciałbyś być, a następnie żyjesz z myślami i uczuciami tak, jakby były już Twoją rzeczywistością. Kiedy to staje się twoim dominującym uczuciem, pozytywne rezultaty są nieuniknione.
  4. Wyobraź sobie życie, którego pragniesz, jako rzeczywistość. Określenie swoich celów w „teraz” wyzwoli myśli i uczucia w twoim umyśle i ciele, które lepiej przygotują cię na to, że faktycznie są one twoją obecną rzeczywistością. Na przykład zamiast powiedzieć „Chcę rzucić palenie”, mówisz: „Nie palę”. Zobacz, jakie to uczucie. Otrzymując radosne uczucie, jakby twój cel został już osiągnięty, zmieniasz swoją energię i przyciągasz do swojego życia to, czego chcesz.
  5. Bądź elastyczny w dążeniu do celu. Sformułuj kroki, które możesz podjąć, aby osiągnąć swoje cele, i planuj podejmowanie działań każdego dnia. Mimo to nie trzymaj się sztywno tego, jak osiągnąć cel. Bądź otwarty na wszelkie pomysły na pozytywne, posuwające się naprzód działania, które mogą nawet doprowadzić Cię do innych, jeszcze lepszych pomysłów.

Staraj się czerpać radość z dążenia do swoich celów. Pozwól, aby doświadczenia rozwijały się i zachwycały, unikając trzymania się wąskiej ścieżki lub punktu widzenia. Dzięki takiemu podejściu Twoja rzeczywistość może okazać się lepsza, niż sobie wyobrażałeś.

Jak fotografia może pomóc w zdrowiu psychicznym?

Kiedy patrzysz na zdjęcie, co widzisz?

Zdjęcia mają wyjątkową zdolność wypowiadania niewypowiedzianych słów, a ich robienie może być korzystne dla zdrowia psychicznego. Nawet rodzice, którzy mają napięty harmonogram, mogą każdego dnia zrobić kilka zdjęć, aby się zrelaksować. Hobby to szansa na ulepszenie Twojego życia w sposób, jakiego nigdy sobie nie wyobrażałeś.

Czytaj dalej, aby odkryć sześć sposobów, w jakie fotografia może poprawić Twoje zdrowie psychiczne.

1. Wyraź siebie

Ludzie mają tendencję do tłumienia emocji i zamykania ich głęboko w sobie. Niestety, zakopywanie uczuć nie sprawia, że ​​znikają. Z biegiem czasu te uczucia wpływają na twoje zdrowie psychiczne, wpływając na twoje samopoczucie emocjonalne, psychologiczne i społeczne. Przełam ten nawyk, wybierając aktywność, która pozwala wyrazić siebie, na przykład fotografię.

Robienie zdjęć – czy to telefonem, czy aparatem – jest formą artystycznej ekspresji. Oświetlenie, kąty i perspektywa wpływają na głębię zdjęcia i pokazują wyjątkowy punkt widzenia. Masz szansę pokazać świat oczami, korzystając z uchwyconych obrazów. Metody wyrażania siebie pozwalają kierować myślami w zdrowy i konstruktywny sposób – pozostawiając uczucie większego spokoju.

2. Zachęcaj do uważności

Jako zapracowany rodzic, jak często masz czas na praktykowanie uważności i refleksji? Fotografia zachęca do uważności, ponieważ zmusza do bycia nieruchomym. Pod wieloma względami jest to forma medytacji. Kiedy jesteś uważny, pozwalasz swojemu ciału zrelaksować się i odprężyć. Doświadczysz redukcji stresu, niepokoju i objawów depresji.

Niewiele rzeczy może przynieść korzyści Twojemu zdrowiu psychicznemu, na przykład odpocząć od przemyślenia. Rodzice nieustannie wykorzystują swój umysł do planowania, rozwiązywania problemów lub marzeń na jawie – dlatego ważne jest, aby znaleźć czas na skupienie się. Kiedy patrzysz przez obiektyw aparatu, twoje myśli koncentrują się na wykonaniu tego pojedynczego zadania. W świecie pełnym rozrywki znalezienie spokoju jest czymś, co powinieneś cenić.

3. Wypróbuj nowe rzeczy

Robienie zdjęć zachęca do wyjścia ze strefy komfortu. Może wyznaczysz sobie cele, aby odwiedzić nowe lokalizacje lub wypróbować wyjątkowe media. Wiele osób decyduje się na naukę tradycyjnych stylów fotograficznych, takich jak cynypy, karty do szafek czy film.

W życiu czasami potrzebujesz dodatkowego bodźca, aby spróbować nowych rzeczy. W ten sposób doświadczasz możliwości odnalezienia ukrytych pasji i zdobycia bezcennych wspomnień. Z naukowego punktu widzenia uczenie się umiejętności tworzy nowe połączenia między komórkami mózgowymi i fizycznie zmienia dostępność neuroprzekaźników.

Fotografia to umiejętność, której możesz się nauczyć, więc po tygodniach robienia zdjęć poczujesz się pewnie i dumnie ze swoich osiągnięć. Ciągle próbując czegoś nowego, pokonujesz swoje lęki i pobudzasz wewnętrzną kreatywność.

4. Spędzaj czas na świeżym powietrzu

Krajobrazy i przyroda to popularne muzy fotograficzne. Ma to sens, ponieważ na planecie jest mnóstwo naturalnego piękna. W związku z tym każdy hobbysta fotograficzny może w pewnym momencie zapuścić się na zewnątrz.

Spędzanie czasu na świeżym powietrzu jest kluczową częścią twojego zdrowia psychicznego i fizycznego. Średnio Amerykanie spędzają 87% czasu w pomieszczeniach zamkniętych. Ta zaskakująca liczba jest niepokojąca, ponieważ zanieczyszczenia w pomieszczeniach i siedzący tryb życia mogą mieć ogromny wpływ na samopoczucie człowieka. Dla porównania czas spędzony na świeżym powietrzu może zmniejszyć uczucie stresu i niepokoju.

Dodatkowe korzyści na świeżym powietrzu obejmują:

  • Zwiększona koncentracja
  • Poprawiony rozwój oczu u dzieci
  • Rosnące poziomy witaminy D.
  • Szybsza regeneracja zdrowia

5. Zmień swoją perspektywę

Patrzenie na wszechświat przez obiektyw aparatu może być świetnym sposobem na zmianę perspektywy. W społeczeństwie, które stawia na technologię i komunikację online, łatwo jest poczuć się odciętym od świata zewnętrznego. Z biegiem czasu Twoje poglądy na określone tematy zaczynają się umacniać. Fotografia to jeden ze sposobów na przełamanie tych barier.

Robiąc zdjęcia, możesz zacząć kwestionować swój sposób myślenia, a nawet styl życia. Na przykład fotografowie plenerowi prawdopodobnie zauważą zanieczyszczenie powodowane przez ludzi. W rezultacie mogą zdecydować się na bardziej zrównoważony styl życia. Zaczniesz odczuwać te zmiany w perspektywie tylko wtedy, gdy weźmiesz aparat i zaczniesz.

Zachęcam miłośników samochodów na blog o motoryzacji 🙂

6. Skoncentruj się na relaksujących tematach

Kiedy życie staje się gorączkowe, dobrze jest zrobić sobie przerwę i skupić się na relaksujących tematach. Za pomocą niezawodnego telefonu lub aparatu fotograficznego możesz uchwycić piękne zachody słońca, oszałamiającą architekturę i niezwykłych ludzi – wszystko, co wzbudzi Twoje zainteresowanie.

Relaks pomaga zmniejszyć złość i frustrację, jednocześnie poprawiając koncentrację. Fizycznie poczujesz, jak się uspokajasz, co zmniejszy objawy zmęczenia, napięcie mięśni i chroniczny ból. Kiedy poczujesz się lepiej fizycznie, twoja pewność siebie wzrośnie i zaczniesz czuć się lepiej psychicznie.

Chwyć aparatPo zapoznaniu się z tymi sześcioma zaskakującymi zaletami fotografii pora chwycić aparat.Każdy potrzebuje ujścia, aby wyrazić siebie i znaleźć poczucie celu. Dzięki tak wyjątkowemu hobby będziesz mógł spojrzeć na świat z innej perspektywy i pielęgnować poczucie ciszy i spokoju